Çeşitli programlara katılmak ve ziyaretlerde bulunmak üzere Ordu’ya gelen Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Kemal Şamlıoğlu, beraberindeki heyetle birlikte Vali Muammer Erol’u makamında ziyaret etti.
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Kemal Şamlıoğlu, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Fethullah Güner, Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz ve İdari ve Mali İşler Daire Başkanı Murat Gülşen ile birlikte ilk olarak Vali Muammer Erol’u makamında ziyaret ederek, bir süre sohbette bulundu.
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Kemal Şamlıoğlu makam ziyareti sonrası Vali Muammer Erol ve beraberindeki heyetle birlikte Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Toplantı Salonunda, mesleki eğitimde daha güçlü olabilmek amacıyla düzenlenen Sektörle İş Birliği Toplantısına katıldı.
Toplantıda, Vali Muammer Erol, Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, ODÜ Rektörü Prof. Dr. Orhan Baş, İl Millî Eğitim Müdürü Mehmet Fatih Vargeloğlu, Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Adil Levent Karlıbel, Ordu Ticaret Borsası Başkanı Ziver Kahraman, İlçe Milli Eğitim Müdürleri, meslek odalarının ve sivil toplum kuruluşlarının yönetici ve temsilcileri, meslekî ve teknik eğitim okul müdürleri de hazır bulundu.
Sektörle İş Birliği Toplantısının açılışında konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Kemal Şamlıoğlu, “Ordu’da olmak bizim için de güzel ve ehemmiyetli. Sabahtan bu yana bazı programlarımızla hem Ordu’muzun eğitimini çok boyutlu istişare etme imkânımız oldu. Karadeniz’in incisi olan Ordu’da olmaktan da çok mutlu olduğumu belirtmek isterim. Ordu’da çok büyük emek sarf edilmiş. Sayın Valimizle yapmış olduğumuz sohbetimizde hakikaten eğitimin tüm alanlarında çok büyük hizmetleri ve hedefleri görmüş olduk. Bu vesileyle de Bakanlığımız adına Sayın Valimize ve ekibine ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.
“Mesleki eğitim konusunu çok önemsiyorum” diyen Bakan Yardımcısı Şamlıoğlu, “Hayatım boyunca bu alanda gayretle çalışmaları hem dünyanın farklı muhtelif ülkelerinde hem de Türkiye’mizde takip etmiş birisi olarak şunu gördüm: Algıyı tamir etmek gerekiyor ama eğitim sistemimizde maalesef baskın bir şekilde uzun bir zamandır sınav odaklı yaklaşık, mesleki eğitimi sürekli arkaya itiyor. Bir mevzuyu sınav odaklı algılarsanız ve öğrencinin akademik başarısı üzerinden bir başarı sistematiği kurarsanız mesleki eğitim, emek, alın teri kaçınılmaz olarak arkaya itiliyor. Hâlbuki Türkiye’nin, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında malum büyük bir coşkuyla kutluyoruz. 2200 yıllık geleneğimiz üzerinden büyüttüğümüz Cumhuriyetimizin 100. yılında, Sayın Cumhurbaşkanımızın da bize Türkiye Yüzyılı diye koyduğu vizyon içerisindeki mesleki eğitimin ehemmiyeti çok önemli bir hal aldı. 250 milyar dolar civarında bir ihracatı olan bir ülkenin ana taşıyıcı unsurlarından bir tanesi şüphesiz mesleki eğitime yapmış olduğu yatırımlar ve mesleki eğitimdeki vizyon ve kalkış noktalarıdır” diye konuştu.
OSB’lerdeki işletmeleri okul olarak gördüklerini ifade eden Bakan Yardımcısı Şamlıoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Belirli yetenekleri olan işletmelerimizin içerisinde okul açacağız. Biz buna sektör içi okul diyoruz. Yani öğretmen arkadaşlarımız o işletme içerisinde olacak, öğrencilerimiz sektörle birlikte belirleyeceğiz, sektörün içerisinde çocuklarımız hem teorik eğitimlerini alacaklar hem de üretimin içinde olacaklar. Eğitimle üretimi iç içe geçireceğiz. Buradan sektörden, sanayicimizden, girişimcimizden şöyle bir beklentimiz var. Onlara emanet ettiğimiz gözümüzün nuru çocuklarımızın elbette hukuklarını muhafaza etmeleri, daha iyi ortamlarda daha güncel sektörün yatırımları içerisinde de aslında bir imkân olarak oluşan bu ortamda çocuklarımızın daha iyi bir eğitim alması için onların çocuklarımızı burs zamanları burs destekleriyle, mesleki yönünü desteklemelerini ve daha sonra da istihdam etmelerini arzu edeceğiz. Sektörle ilişkilerini daha samimi, topyekûn kalkınmayı esas alarak, Hakkâri’de de, İstanbul’da da, Antalya’da da, Artvin’de de aynı ruh ile hayata geçirip Türkiye’nin ekonomik büyümesine, işgücüne, gençlerin alın teriyle, helal paralarıyla yeni bir sistematiği hayat formasyonu olarak da ortaya koyup bütün dünyadaki anlatacağı yeni bir modeli hayata geçireceğiz. Sadece sektör içi okul modeli değil, sektöre entegre modelleriyle de okullarımızı Ordu’da tematikleştirelim. Ordu’ya özel ne yapabiliriz? Ordu’nun okullarını hangi alanlarda tematikleştirelim? Yani her alandan olsun yapmayalım. Ordu 3-5 alanda imkanları dahilinde denizin imkanları, turizmin imkanları, sanayi imkânları ve muazzam bir zihin var burada. Bunların hepsini otak bir araya getirerek Ordu’ya özel bir zihin oluşturalım, o zihin yani alanla bağlantılı okullarımızı tematikleştirelim ve sektöre entegre hale getirelim.”
Programda bir konuşma yapan Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, “El becerisi ve yetenekleri çok iyi olan bir ilimiz burası. Burada hassas işleri, hassas mekaniği, yazılımı çok iyi becerecek genç bir insan kaynağı var. Biz de bununla ilgili şirketler kurduk. Mesela elektronik sayaç yapılabiliyor. Bunun dışında tekne üretimi gibi, kompozit malzemeler, aktif karbon, fındık kabuğundan elde edilen katma değeri yüksek ürünler üretilebiliyor. Daha evvelden de silah sanayinin önemli merkezlerinden birisiydi burası. Hassas işçilik ve mekanikleri çok iyi yapabilecek kabiliyetli, çok yetenekli ustalarımız var. Bunları değerlendirerek buradan yepyeni bir kümeleşmeye gidebiliriz. Bununla ilgili olarak da ara eleman noktasında büyük bir kabiliyet var. İnsan yönetimi için muhteşem bir potansiyelimiz var” şeklinde konuştu.
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Levent Karlıbel ise, “Dev bir yarış var dünyada. İş gücünü ortaya çıkarmak, onları sanayicimizin hizmetine sunmak da sizlerin görevi ve bunu çok önemsiyoruz. Bu yüzden bu toplantı bizler için çok değerli. Bizler, Ticaret Odasının üyeleri ya da yöneticileri olarak sizlere zemin hazırlamakla mükellefiz. Ama iş dünyasına da bu kaliteli iş gücünü sizler sunacaksınız. Bunu özlemle bekliyoruz. En büyük ihtiyacımız bu çünkü. İyi ki geldiniz. Sizden çok şey bekliyoruz. Ordu’ya pozitif ayrım da bekliyoruz” diye konuştu.
Konuşmaların ardından Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz tarafından mesleki eğitim hizmetlerine ve Ordu’da yürütülmekte olan mesleki eğitim-öğretim faaliyetleri ve projeler hakkında bir sunum yapıldı
Ali Karagöz yaptığı sunumda, “Malumunuz dünya çok çetin bir rekabet ortamında. Bu rekabet içerisinde Türkiye’mizde kendi yerini almak için var gücüyle çalışıyor. Rekabeti kiminle yapacağız? Yetişmiş iş gücüyle yapacağız. Ülke genelinde 3.434 mesleki okulumuz, 1 milyon 600 binin üzerinde öğrencimizle faaliyet gösteriyoruz. Okullarımızdan alınan kalfalık, ustalık ve teknisyen unvanı öğrencilerimize kanunlarla verilmiş unvanlar dolayısıyla mezunlarımızın hepsinin iş hayatına geçtiklerinde kendilerine tanımlanmış bir konumları, bir unvanları vardır. Ordu’da eğitime arz konusunda çok iyiyiz yani okulların bulunması konusunda. Ordu’da en fazla öğrenci olan ilk on alan sağlık hizmetleri alanı, en az öğrenci alan alanımız ise tarım. Ordu’da Mesleki Teknik Ortaöğretim Kurumlarından mezun sayısı geçen yıla göre artmış durumda. Bu da Ordu’da Mesleki Teknik Eğitimlerine bir teveccühün olduğunu ve bunun da mezun durumuna yansıdığını gösteriyor. Tabi bu istihdam oranlarına nasıl yansıyor? Mezun sayısı çok kıymetli fakat bu mezun olanlarımız hakikaten eğitim aldıkları alanlarda mı istihdam ediyorlar yoksa başka alanlarda mı istihdam ediliyorlar. Biz bunu çok önemsiyoruz” dedi.
Programın sonunda bir değerlendirmede bulunan Vali Muammer Erol, “Güzellik emekle, emek de samimiyetle ortaya çıkıyor, fedakârlıkla ortaya çıkıyor. Milli Eğitim Bakanlığımızın böyle bir yolda gayreti olduğunu görmekten bizler de ziyadesiyle memnunuz. Ordu’muza düşecek pay için şimdiden teşekkür etmek isteriz. Güzel bir toplantı oldu. İnşallah sonuçlarını da takip ediyor olacağız” diye konuştu.
İş dünyası ve meslek örgütleri temsilcileri ile mesleki eğitimde iş birliğine yönelik fikir alışverişinde bulunulan toplantıda, sektörün insan kaynağı ihtiyaçları, meslek liseleriyle iş birliği modelleri ve istihdamın artırılması için görüş ve öneriler alındı.