Bilişim Teknolojileri Eğitimcileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Burcu Yılmaz konuyla ilgili yaptığı açıklamada projeye ilişkin bilgiler verdi. Maraton öncesi öğrencilere seminer, eğitim, danışman öğretmen ve mentörlük desteği sağlanan Eğitijam’in temel amacını anlatan Yılmaz, “Türkiye’deki oyun ekosistemini eğitim kurumları aracılığı ile büyütmek, ilgili eğitmenlerin bilgi ve deneyimini artırmak, k12 seviyesindeki öğrencilerde oyun geliştirme farkındalığını yükseltmek, eğitim/öğretim amaçlı oyun fikirlerinin geliştirilmesini sağlamak, öğretmen-öğrenci etkileşimini artırmak, ileride kurulacak stüdyoların tohumlarını atmak, eğitimcilerin ve ebeveynlerin oyun sektörüne karşı bakış açılarını değiştirmek, oyun geliştirme, oyun tasarlama ve oyun sanatçısı eğitimlerinin önemine vurgu yapmak ve oyun sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli/üreten bireyleri yetiştirmektir” dedi.

“Bu yıl hedef 1000 oyun tasarımcısının katılması”

Geçen yıl “Hatalarından Ders Çıkar” temasıyla çevrimiçi olarak düzenlenen EğitiJAM’e 132 takımdan 413 öğrencinin katıldığını, 44 oyunun maraton sürecinde tamamlanarak değerlendirmeye alındığını ifade eden Yılmaz, “Bu yıl 1000 oyun tasarımcısının katılması beklenen EğitiJAM’e tüm ortaokul ve lise öğrencileri 2-5 kişilik takımlar ile başvurabilir. 06.03.2024 tarihinde yapılacak açılış ile seminer ve eğitim döneminin başlayacağı EğitiJAM’in maraton süreci 3-5 Mayıs 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak gerçekleştirilecektir. Finale kalan takımlar 11-12 Haziran 2024 tarihlerinde Ankara’da ağırlanacaktır. Daha ayrıntılı bilgi ve başvuru için https://egitijam.bte.org.tr/ bağlantısından etkinlik sitesine ulaşılabilir” ifadelerini kullandı.