Servet ARSLAN/AĞRI-BHA

Öğrenciler, yaptıkları aletlerle hem bilim, teknoloji ve toplum ünitesini hem de Türk-İslam bilginlerini öğrenirken hem de eğlenceli zaman geçirdi.

Çirik, yaptığı açıklamada, öğrencilerine yaparak, yaşayarak öğrenme yaklaşımıyla bilgileri daha kalıcı kılmaya çalıştığını söyledi.

Öğrencilerin somut deneyimler yoluyla bilgi edinmesini sağladığını belirten Çirik, “7. sınıflarda dördüncü üniteye geçtik. Ünitemizin adı bilim, teknoloji ve toplum. Bu ünite ile ilgili olarak önce teknolojik ürünlerin ve adetlerin topluma ve bireye olan faydalarını ve zararlarını işledik. Köydeki imkanlarla öğrencilerden geri dönüşüm malzemeleriyle teknolojik aletler yapmalarını istedim. Bütün öğrencilerim bu sayede hem geri dönüşümün faydalarını öğrendi hem de güzel ürünler ortaya koydu.” dedi.

Öğrencilerin yaptıkları ürünlerle hem teknolojinin tarihini hem de eğlenceli bir etkinlik olan Hacivat ve Karagöz gölge oyununu sergilediklerini anlatan Çirik,”7. sınıflarda işlediğimiz bir diğer konumuz ise Türk-İslam bilginleri. Bu konuyu öğrencilerimizin her biri bir İslam bilgini araştırarak o bilgine ait sınıfta hem canlandırma yaptılar hem de onun yaptığı teknolojik aletlerin benzerini yapıp sınıfta sundular. Köy öğretmeni olmak benim için büyük bir gurur, büyük bir mutluluk. İyi ki köy öğretmeniyim.”ifadelerini kullandı.

Okul yöneticilerinin kendisine ve okulda görev yapan öğretmenlere verdiği desteklerle böyle güzel etkinlikleri öğrencilerin yaptığından dolayı teşekkür eden Çirik, öğrencilerinin de yaptıkları çalışmalardan çok memnun olduklarını ifade etti.

İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek de Çirik’in örnek bir öğretmen olduğunu dile getirerek, “Pervin hocamız ve okulda görev yapan diğer öğretmenlerimiz, öğrencilerimize bilim ve teknoloji sevgisi aşılamak için çok güzel çalışmalar yapıyorlar. Biz de onlara her türlü desteği vermeye hazırız. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” dedi.