Anadolu Jet, ‘A Jet’ oldu; ‘’mil’ krizi başladı

THY’nin alt markası Anadolu Jet, 1 Nisan’da, A Jet markasına dönüştürüldü. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Ocak ayında ruhsatı verilen A Jet, 1 Nisan’da uçuşlarına başladı. Ancak hızla gerçekleşen bu geçiş nedeniyle bir takım yolcu hak ihlalleri yaşanmaya başlandı.

Geçmişte Anadolu Jet uçuşlarıyla birlikte belli bir statüye ulaşanların kazandığı ve CIP kullanımına olanak sağlayan ‘mil’ programı A Jet markası altında aktif edilmedi. Anadolu Jet ile uçarak binlerce mil kazanmış yolcular hak kaybı yaşadı. THY uçuşlarında bu mil puanları kullanılabilecek olsa da Ankara’dan Anadolu’nun tüm noktalarına THY’nin uçuşu olmadığını belirten uzmanlar, A Jet ile uçuş gerçekleştirecek olanların yaşadığı hak kayıplarının giderilmesi gerektiğini savundu.

HIZLA GEÇİŞ YAPILDI, HAK KAYIPLARI YAŞANDI

Uzmanlar süratle gerçekleşen A Jet marka dönüşümü ile tüketicileri de kapsayan yolcu hakları ile birlikte bir takım hak ihlalleri yapıldığını belirtti.  Ankara’dan Anadolu’nun neresine uçulursa uçulsun başka A Jet’ten başka alternatifi olmayan yolcular mil puanları ile kullandıkları CIP salonlarına giriş yapamayacak.

HAK İHLALİ GİDERİLMELİ

Konuyu değerlendiren uzmanlar hızla yapılan A Jet marka değişimi ile bir takım hak ihlallerinin yaşandığına dikkat çekti.

Hakların kaybının söz konusu olduğunu belirten uzmanlar, Türk Hava Yolları’nın uçmadığı, Anadolu Jet’in uçtuğu ve şimdi haklarını A Jet’e devretmesiyle, yolcuların Ankara’dan İstanbul dışına uçacağı ve puan alacağı başka bir hat kalmadığına dikkat çekti.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün yolcu hakları ilgili mevzuatı olduğunu vurgulayan uzmanlar, bu mevzuat dolayısıyla hava yolu denetleme ve yolcu hakları ile ilgili yaşanan bu hak ihlallerinin üzerinde durulması ve konuya çözüm üretilmesi gerektiğini ifade ediyor.

THY’nin yeni bir marka şirket yaratmasından ulus olarak memnuniyet duyulduğunu ancak süratle bu gerçekleşen bu geçişle birlikte bir takım hak ihlalleri olduğuna vurgu yapan uzmanlar, tüketici açısından da yolcu hakları ile ilgili kayıpları oluştuğunu paylaştı, bu mağduriyetlerin acilen çözülmesi gerektiğini belirtti.

YOLCU ŞİKAYETLERİNİN BAZILARI ŞÖYLE; “JET MAĞDURİYET”

*“THY’nin sunduğu Elit Plus kart sahibiyim. Ankara’da ikamet etmekteyim. Ankara’dan diğer yerlere genellikle AnadoluJet ile uçmaktayız. AnadoluJet, AJet olarak ayrı bir şirket olarak tescil edildikten sonra Ankara’da bulunan lounge salonundan faydalanamıyoruz. Şimdiye kadar biriktirdiğimiz miller ne olacak? Tek taraflı olarak haklarımızın iptal edilmesi hangi dürüstlüğe sığar? İstediğiniz zaman kazanılmış hakların THY tarafından iptal edilebilmesi mümkün mü? THY, Ankara’dan Anadolu kentlerine neden uçak seferi düzenlemiyor? Bu bizim suçumuz mu? Bu problemin çözülmesini talep ediyorum”

 

*“A jet markası ile kurulan yeni şirkette CIP kullanımı olmayacakmış. Oysa Anadolu Jet te belli statüdeyseniz bu hakkınız mevcuttu. Bunun bir hak ihlali olduğu kanısındayım, çünkü Ankara’dan nereye uçarsanız mutlaka Ajet ile uçmak durumundasınız. Bu ihlali yapanın, müşterilerini devreden Anadolu Jet tarafından yapıldığını düşünüyorum. A jet in yolcu memnuniyetini sağlamak için bu konuda adım atmasını umuyorum. Bu arada uçuşlardan mil kazanıp kazanamayacağımız ise hala meçhul. 31 Mart sonrası uçuşlarda yaşayarak öğreneceğiz Belli ki. Umarım bu konuda da Star alliance üyesi Anadolu jetin devamı olduğunu düşünmek istediğimiz Ajet olumlu bir adım atacaktır ve  müşteri memnuniyetini önemseyecektir.”

 

*“A jet Anadolu Jet Anadolu Jet yıllarca mil vaadiyle herkese bilet sattı. Ancak şimdi her şeyi a Jete devretti ve müşteriler kazandıkları milleri kullanamaz duruma düştükleri gibi CIP salonunun da kullanamıyorlar. Üstelik Ankara’dan da her yere sadece Ajet uçuşu var, THY Ankara’da yok”